پردیس فرشته

پردیس فرشته

logo

پردیس فرشته

نوشته شده در 27 آبان 1404، ساعت 17:25

ششم خانم پولادرگ

ششم خانم پولادرگ


📃📄

گزارش کار روزانه معلم – ۲۷ آبان


آموزگار: خانم الهام پولادرگ

پایه: ششم

آموزشگاه: دبستان پردیس فرشته



---


📸 مستندنگاری تصویری فعالیت امروز


(فعالیت کاروفناوری – آموزش کوک‌زدن)


در این بخش تصویر فعالیت دانش‌آموزان قرار می‌گیرد:





---


۱. ساحت‌های تربیتی (ساحت‌های هفت‌گانه سند تحول)


🔹 ساحت تربیت علمی ـ آموزشی


تدریس مبحث ندا و منادا با ارائه مثال‌های متنوع توسط دانش‌آموزان.


بررسی و بازخورددهی بر دفتر کلمات متضاد و مخالف در درس فارسی.



🔹 ساحت تربیت اقتصادی ـ حرفه‌ای


حل کاربرگ ۱۲ مطالعات اجتماعی و آشنایی دانش‌آموزان با برنامه‌ریزی، مدیریت هزینه و مصرف بهینه انرژی.



🔹 ساحت تربیت زیستی ـ بدنی


یادآوری اصول ایمنی هنگام کار با سوزن و ابزار دوخت در کاروفناوری.🔖🧷🧷



🔹 ساحت تربیت هنری ـ زیباشناختی


اجرای دوخت‌های ساده روی پارچه و تقویت دقت، مهارت دست و هماهنگی چشم و دست.



🔹 ساحت تربیت اجتماعی ـ سیاسی


تقویت مهارت کار گروهی، مسئولیت‌پذیری و احترام به مشارکت دیگران.



🔹 ساحت تربیت اخلاقی ـ دینی


تأکید بر صداقت، نظم و همکاری در فعالیت‌های کلاسی.



🔹 ساحت تربیت زیستی و سبک زندگی


گفت‌وگو درباره مصادیق مصرف انرژی در خانه و مدرسه.




---


۲. هوش‌های چندگانه گاردنر فعال در کلاس


فعالیت هوش‌های تقویت‌شده


آوردن مثال درباره ندا و منادا زبانی – بین‌فردی

حل کاربرگ مطالعات منطقی – درون‌فردی

دوخت پارچه در کاروفناوری حرکتی – فضایی

گفت‌وگو درباره صرفه‌جویی انرژی بین‌فردی – طبیعی‌گرا

تکمیل دفتر فارسی زبانی – درون‌فردی




---


۳. مدیریت آزمون📜


ارائه بازخورد بر دفتر فارسی.


ارزشیابی غیررسمی شفاهی در طول تدریس.


تعیین تمرین تکمیلی برای برخی دانش‌آموزان جهت تقویت یادگیری.




---


۴. مدیریت زمان⏰


رعایت زمان‌بندی برای مرور، تدریس، فعالیت گروهی و کار عملی.


استفاده بهینه از زمان تدریس در سه درس اصلی: فارسی، مطالعات و کاروفناوری.




---


۵. مدیریت احساس و نگرش🫂


حمایت از دانش‌آموزانی که در دوخت اضطراب داشتند.


ایجاد جو مثبت و تشویقی برای بیان نظرات در فارسی.


تقویت خودکارآمدی و اعتمادبه‌نفس از طریق تمجید پیشرفت فردی.




---


۶. جمع‌بندی و نتیجه‌گیری روز📉


دانش‌آموزان امروز علاوه بر یادگیری مفاهیم درسی، مهارت‌های عملی و کاربردی نیز کسب کردند.

ترکیب تدریس مفهومی، فعالیت گروهی و کار عملی سبب شد یادگیری در چندین ساحت به‌صورت هم‌زمان عمیق و مؤثر باشد.

کلاس با نظم، انرژی مثبت و مشارکت فعال دانش‌آموزان اجرا شد. 🌿✨

ششم خانم پولادرگ

ویراستار مدرسه
27 آبان 1404، ساعت 17:25۲۰ دقیقه مطالعه
ششم خانم پولادرگ


📃📄

گزارش کار روزانه معلم – ۲۷ آبان


آموزگار: خانم الهام پولادرگ

پایه: ششم

آموزشگاه: دبستان پردیس فرشته



---


📸 مستندنگاری تصویری فعالیت امروز


(فعالیت کاروفناوری – آموزش کوک‌زدن)


در این بخش تصویر فعالیت دانش‌آموزان قرار می‌گیرد:





---


۱. ساحت‌های تربیتی (ساحت‌های هفت‌گانه سند تحول)


🔹 ساحت تربیت علمی ـ آموزشی


تدریس مبحث ندا و منادا با ارائه مثال‌های متنوع توسط دانش‌آموزان.


بررسی و بازخورددهی بر دفتر کلمات متضاد و مخالف در درس فارسی.



🔹 ساحت تربیت اقتصادی ـ حرفه‌ای


حل کاربرگ ۱۲ مطالعات اجتماعی و آشنایی دانش‌آموزان با برنامه‌ریزی، مدیریت هزینه و مصرف بهینه انرژی.



🔹 ساحت تربیت زیستی ـ بدنی


یادآوری اصول ایمنی هنگام کار با سوزن و ابزار دوخت در کاروفناوری.🔖🧷🧷



🔹 ساحت تربیت هنری ـ زیباشناختی


اجرای دوخت‌های ساده روی پارچه و تقویت دقت، مهارت دست و هماهنگی چشم و دست.



🔹 ساحت تربیت اجتماعی ـ سیاسی


تقویت مهارت کار گروهی، مسئولیت‌پذیری و احترام به مشارکت دیگران.



🔹 ساحت تربیت اخلاقی ـ دینی


تأکید بر صداقت، نظم و همکاری در فعالیت‌های کلاسی.



🔹 ساحت تربیت زیستی و سبک زندگی


گفت‌وگو درباره مصادیق مصرف انرژی در خانه و مدرسه.




---


۲. هوش‌های چندگانه گاردنر فعال در کلاس


فعالیت هوش‌های تقویت‌شده


آوردن مثال درباره ندا و منادا زبانی – بین‌فردی

حل کاربرگ مطالعات منطقی – درون‌فردی

دوخت پارچه در کاروفناوری حرکتی – فضایی

گفت‌وگو درباره صرفه‌جویی انرژی بین‌فردی – طبیعی‌گرا

تکمیل دفتر فارسی زبانی – درون‌فردی




---


۳. مدیریت آزمون📜


ارائه بازخورد بر دفتر فارسی.


ارزشیابی غیررسمی شفاهی در طول تدریس.


تعیین تمرین تکمیلی برای برخی دانش‌آموزان جهت تقویت یادگیری.




---


۴. مدیریت زمان⏰


رعایت زمان‌بندی برای مرور، تدریس، فعالیت گروهی و کار عملی.


استفاده بهینه از زمان تدریس در سه درس اصلی: فارسی، مطالعات و کاروفناوری.




---


۵. مدیریت احساس و نگرش🫂


حمایت از دانش‌آموزانی که در دوخت اضطراب داشتند.


ایجاد جو مثبت و تشویقی برای بیان نظرات در فارسی.


تقویت خودکارآمدی و اعتمادبه‌نفس از طریق تمجید پیشرفت فردی.




---


۶. جمع‌بندی و نتیجه‌گیری روز📉


دانش‌آموزان امروز علاوه بر یادگیری مفاهیم درسی، مهارت‌های عملی و کاربردی نیز کسب کردند.

ترکیب تدریس مفهومی، فعالیت گروهی و کار عملی سبب شد یادگیری در چندین ساحت به‌صورت هم‌زمان عمیق و مؤثر باشد.

کلاس با نظم، انرژی مثبت و مشارکت فعال دانش‌آموزان اجرا شد. 🌿✨