



📄 گزارش روزانه کلاس سوم (ب)
تاریخ: ۲۷ آبان ماه
با سلام و احترام
به استحضار میرساند فعالیتهای آموزشی کلاس سوم (ب) در روز جاری به شرح زیر انجام شد:
🔢 ریاضی
مرور و جمعبندی مطالب فصل دوم ریاضی با رویکرد یادگیری فعال.
فراخواندن دانشآموزان پای تابلو جهت حل مسئله و مشارکت در فرایند یاددهی–یادگیری.
ارائه یک برگه به هر دانشآموز و انجام فعالیت عملی شامل: تا کردن، خطکشی و تقسیمبندی کاغذ برای آموزش مفهومی کَسر.
رنگآمیزی بخشها و پرسشوپاسخ پای تابلو با هدف تثبیت یادگیری.
🎯 هدف آموزشی: درک عمیقتر مفهوم کسر، تقویت مهارت حل مسئله و افزایش اعتمادبهنفس دانشآموزان در ارائه پاسخها.
📝 فارسی
آموزش واژههای همنویسه (کلماتی با شکل نوشتاری مشابه و معنای متفاوت)، مانند «شُکر / شِکر».《کِرم -کِرِم-کّرَم》
تولید جمله توسط دانشآموزان و توضیح تفاوت معنایی جهت تقویت دقت در خواندن و واژهشناسی.
حل دو صفحه از کتاب چهار مغز با مشارکت فعال دانشآموزان.
🎯 هدف آموزشی: تقویت توانایی تشخیص معانی متفاوت واژههای مشابه، افزایش دقت نوشتاری و ارتقای مهارت خوانداری.
در مجموع، سعی کردم فضای کلاس با تعامل، مشارکت مؤثر و یادگیری هدفمند همراه باشد.
گزارش فعالیتهای روز بدون کیف – کلاس سوم (ب)
چهارشنبه ۲۸ آبان – مربی: خانم پایدار
امروز به مناسبت «روز بدون کیف»، دانشآموزان کلاس سوم (ب) پس از صرف صبحانه در پارک، مجموعهای از فعالیتهای شاد و آموزشی را انجام دادند.
در ابتدای برنامه، بازی گروهی انجام شد؛ به این صورت که روی هر تکه کاغذ نام یک حیوان نوشته شده بود و هر دانشآموز بهصورت تصادفی یک برگه انتخاب میکرد و صدای همان حیوان را تقلید مینمود.
سپس دانشآموزان پشت سر هم شبیه قطار به سمت وسایل ورزشی پارک حرکت کردند و مدتی مشغول بازی و فعالیت بدنی شدند. در ادامه، گروه به کنار دریا رفت و بچهها روی ماسهها نقاشی کشیدند و صدف جمع کردند. دانشآموزان در طول برنامه بسیار شاد و فعال بودند و لحظات خوشی را سپری کردند.
اهداف این فعالیتها
1. تقویت مهارتهای اجتماعی و روحیه همکاری از طریق بازیهای گروهی و هماهنگی جمعی.
2. افزایش خلاقیت و تخیل کودکان با تقلید صدای حیوانات و نقاشی روی ماسه.
3. تقویت مهارتهای زبانی و شناختی با شناسایی حیوانات و بازنمایی صداها.
4. توسعه مهارتهای حرکتی درشت و ریز از طریق بازی با وسایل ورزشی، جابهجایی، نقاشی و جمعآوری صدف.
5. ایجاد شادی، نشاط و کاهش استرس با حضور در فضای باز و انجام فعالیتهای آزاد.
6. آشنایی با طبیعت و تقویت حس کنجکاوی از طریق تجربه مستقیم محیط ساحل و عناصر طبیعی.
